Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty
|
Niekde pred koncom článku „Pár videí z katapultovania Black Sabbatha na Ďateline“, kde sme okrem iného aj zdôvodňovali, prečo osudom ťažko skúšaný EDF model Black Sabbath nemá pozičné osvetlenie, sme uviedli túto „predtuchu“: … a úplne najzvláštnejšie je to, že Black Sabbath to osvetlenie hádam nakoniec aj dostane …
Vyzerá to tak, že predtucha sa naplnila. Odteraz sa už tento model nemusí cítiť ako menejcenný: (rovnako ako všetky naše modely) aj on už má plnohodnotné pozičné osvetlenie. autor: Janko O. |
|
Pokračujeme v našom príbehu z 2. časti minisérie:
Upravený a doplnený pôvodný článok z 12.2.2010. autor: Janko O. S odstupom času mám z toho zvláštny pocit. Ak som nechcel mať na svedomí šírenie poplašnej správy (svetielka a "UFO"), bolo jasné, že do "hry" musí vstúpiť Rádio. Cez to všetko to bola krásna etapa: Mal som na modeli svetielka v čase, keď ostatní o tom ešte ani nechyrovali. A teraz, keď má svetielkami model "vyčačkaný" skoro každý, ja tam nemám nič. Vlastne mám, ale rádiové vlny nevidno. |
|
Máme tu druhý zostrih modelárskych „psích kusov“ roku 2016.
Okrem nevydarených štartov, vrátane zlých odhodov modelu z ruky (o tom viem svoje), či katapultovaných modelov „zapichnutých“ v zemi, prevládajú samozrejme nie úplne vydarené pristátia. Najčastejšie je to nevysunutý podvozok a následné núdzové pristátie na „brucho“. Cez to všetko treba uznať, že mnohí piloti sa s nastavšími problémami (hoci aj odlomeným krídlom) statočne popasovali a napokon to dopadlo celkom dobre. To sa však nedá povedať o vrtuľníkoch – splašených motykách (čas 7:15), na ktoré pasuje môj obľúbený výrok: „To ešte letíš, alebo už havaruješ?“ pripravil: Janko O. |
|
Veď to poznáte: náhoda je blbec.
Asi pred týždňom, v rámci letových skúšok štvormotorového TwinStara (vlastne teraz už QuattroStara) v Majeri – v priemyselnom parku, som pri poslednej baterke stratil jednu krajnú vrtuľu. Nasledovalo núdzové pristátie s miernym poškodením modelu. A keďže sa už stmievalo, tak som sa rozhodol, že odletevšiu vrtuľu budem hľadať až nasledujúci deň – teda za vidna. Nuž, druhý deň som prišiel, ale ani po usilovnom hľadaní, som pomerne malú (5-palcovú) vrtuľu, v šúpolí na kukuričnom strnisku, nenašiel. Ale našiel som koptéru. pripravil: Janko O. |
|
Stále pomerne živá, ačkoľvek už nie taká búrlivá diskusia na RC Mánii pod názvom "Futaba - telemetrie" nám predsa len v niečom pomohla: Ukázala nám, čo sme pri vývoji našej telemetrie urobili dobre, ale aj to, čo sme podcenili, prípadne trochu "prehnali".
Najvecnejšie a najpoužiteľnejšie riešenia prináša tradične "coro", ale zdá sa, že aj ostatní diskutujúci predložili niekoľko dobrých nápadov, vhodných pre ďalšie napredovanie modelárskej telemetrie. ............................................. Upravený a doplnený pôvodný článok z 12.2.2010. autor: Janko O. |
|
"Plamenná" diskusia na známom modelárskom fóre pod názvom "Futaba - telemetrie" v nás pred rokmi opäť vyvolala tie zvláštne pocity, keď sme sa aj my zmietali v neistote a hľadali odpovede na otázky:
- Je telemetria užitočná vec, alebo je to nezmysel a zbytočnosť? - Ak sa do nej hneď nepustíme, znamená to, že nám môže ujsť vlak, alebo to znamená, že sme rozvážni a prezieraví? A tak sme znovu "oživili" sériu článkov pod názvom "Cesta k telemetrii", ktorá jasne naznačuje náš postoj k modelárskej telemetrii a ciele, ktoré sme chceli dosiahnuť. Pôvodný článok sme zverejnili 11.2.2010. autor: Janko O. |
|
Vysielač Taranis má „za normálnych okolností“ krížové ovládače (kniple) osadené potenciometrami.
Avšak vysielač Horus už má krížové ovládače osadené hallovými sondami. A nedávno začala firma FrSky ponúkať možnosť vybaviť si takýmito kniplami aj vysielač Taranis. Ako sa s výmenou krížových ovládačov svojho Taranisa „popasoval“ Roman Vojtěch, alias „Lomcovák“, sa môžete dočítať ďalej. pripravil: Janko O. |
|
Přijímače FlySky FS-A8S a FS-X6B se objevily v prodeji na podzim minulého roku.
Jsou určeny především pro použití v koptérách (multirotorová létadla), nic ale nebrání jejich nasazení i v jiných aplikacích, zvláště tam, kde se hodí rozvod kanálů pomocí sběrnic i-Bus či S.Bus. Díky absenci klasických kanálových výstupů má přijímač FS-A8S opravdu malé rozměry. autor: Michal Nováček pripravil: Janko O. |
|
A je tu ďalšia redukcia letového parku. Keďže sme sa zamerali na iný typ modelov (konvertoplány), nestíham dokončiť niektoré projekty. Jedným z nich je aj stavebnica L-410, ktorá mi leží na skrini už rok a preto ju ponúkam k predaju. A nielen stavebnicu, ale aj kompletnú elektroniku, takže stačí už len dokončiť a zalietať. Info a foto vo vnútri článku.
pridal: mior úvodné foto: KOR-MODEL |
|
Len na pripomenutie:
„Kauzou“ Rozhodnutie 1/2015 rozumieme rozruch, ktorý nastal medzi modelármi koncom leta 2015. Rozhodnutie 1/2015 vtedy vydal Dopravný úrad (okrem iného) zrejme aj ako reakciu na akýsi síce nechutný, ale predsa len nepodstatný „dronový“ incident („šmírovanie“ okolo premiérovho bytu a následné zverejnenie nejakého videa na YouTube). A výsledok: nespratní dronisti si aj tak z ničoho nič nerobia a nejaké Rozhodnutie majú „na háku“, avšak pre slušných a zodpovedných modelárov nastala doba temna. pripravil: Janko O. |