8 modelov za 5 dní: 3 malé a 5 veľkých – 3.časť

Dnes to bude málo rečí (rozumej textu), ale o to viac videí.

Konkrétne osem, ale zato krátkych.

Je na nich Miroslavov Convergence a štarty môjho Fantoma (3Phase) z Katapultu. Tak ako som to hneď prvý večer z piatich „letových“ dní predviedol Miroslavovi na Ďateline.

Niektoré videá sú robené už za pokročilého súmraku, čo sa odrazilo na kvalite video-signálu.

Avšak práve toto prítmie dodalo záberom na romantike a tajomnosti.

autor: Janko O.

 

Miroslavov konvertoplán Convergence je asi najmenší z tých, ktoré máme. Môj TransTol je o trochu väčší, potom nasleduje CanadAir CL-84 a najväčšia je jednoznačne 5-motorová XC-142-ka.

Faktom však je, že väčšie modely, teda CL-84, ale hlavne XC-142 sú svojim letovým prejavom, takou tou rozvláčnosťou (zvykneme hovoriť: „lekvárovitosťou“ ) pohybu, počas letu oveľa elegantnejšie a majestátnejšie, ako tie menšie.

Tie „malé“ sú zase oveľa obratnejšie, tak ako to dokazuje Miroslavovo „šantivé“ poletovanie:

Video: Miroslav a jeho Convergence: tesné oblety okolo kamery

Keď sa už trochu zotmelo:

Video: Miroslavovo podvečerné "šantenie" s Convergence

S Miroslavom sme sa v „predvádzaní“ (predvádzaní, nie predvádzaní sa) striedali: on mi predviedol, čo dokáže jeho Convergence, potom som mu ja predviedol, čo dokáže môj Katapult s Fantomom:

Video: Štart Fantoma (3Phase) z Katapultu – 1

A keď sa už trochu zotmelo:

Video: Večerný štart Fantoma (3Phase) z Katapultu

Pomedzi to mi Miroslav ukázal, ako elegantne dokáže jeho Convergence „konvertovať“, teda prechádzať zo vznášavého letu (ako koptéra) do priameho letu (ako klasické „krídlaté“ lietadlo, v tomto prípade s Delta-krídlom). Konverzia v čase 0:32

Video: Miroslavov Convergence: prechod do priameho letu (čas 0:32)

Prípadne v čase 1:00

Video: Miroslav a Convergence: prechod do priameho letu v čase 1:00

Na rozdiel od ostatných našich konvertoplánov, je prechod zo vznášavého do priameho letu (a samozrejme aj naopak) u Miroslavovho Convergence prakticky bezproblémový a povedal by som, že „hladký“

Aj toto je dôkazom nášho dávneho tvrdenia, že modely, ktoré majú svoju „veľkú“ predlohu, spravidla nelietajú tak dobre ako skutočné lietadlo. TransTol má svoju predlohu: X-19 od firmy Curtiss-Wright. U CanadAir-a CL-84 a XC-142-ky je to jasné: modely sa volajú rovnako ako ich predlohy.

Avšak Miroslavov Convergence žiadnu „dospelú“ predlohu nemá. Jeho vzhľad, no predovšetkým koncepcia bola smerovaná k tomu, aby tento model dobre lietal (v obidvoch režimoch, vrátane konverzií) a nie aby sa na „niečo“ čo najvernejšie podobal.

Ale vráťme sa zase k môjmu Fantomovi:

Video: Štart Fantoma (3Phase) z Katapultu - 2: bočný pohľad.

A na záver: „večerný“ pohľad na činnosť našej PC Telemetrie počas letu Fantóma (v druhej polovici videa Miroslav zmenil "uhol pohľadu" a záber je lepší):

Video: Pohľad na displej PC Telemetrie počas letu modelu Fantom


 


 

 

 

 


<Staršie | tento článok | Novšie>

Napísané: 27. 8. 2017, 10:14 | Prečítané: 356x | Kategórie: Lietanie | Napísal: admin |
Komentáre: 5
.:. Soaron
Počujem dobre, že sa vám na RC model podarilo zbaliť ženu?
Mne sa to teda zatiaľ ešte nikdy nepodarilo. :-)
Odpoveď | 2017-08-27 13:14:54
.:. J O.
Áno, počuješ to na niektorých videách dobre: je to naozaj ženský hlas.
Ale zas nebudeme falošne machrovať: je to bývalá kolegyňa, ktorá bola venčiť psa a pristavila sa pri nás. ;-)
Odpoveď | 2017-08-27 17:06:59
Chalani, môžem sa opýtať na jednu vec ohľadom VTOL Convergence? Keď sa prepínam z režimu vertikálneho do horizontálneho letu, tak sa mi lietadlo na cca 1-2 sekundy "roztrasie". Neviem, či je to tým, že sa nepreklopia obidva rotory "dokonale súčasne", alebo sa gyrá preklápajú do iného režimu a je to akýsi "prechodový jav". Nie je to nič nebezpečné, keď mám dostatočnú výšku. Len to trošku "esteticky" vadí. Máte s tým tiež takúto skúsenosť?
Odpoveď | 2017-08-28 14:34:50
.:. mior | mail
Áno, toto je bežný prejav všetkých Convergence, ktoré som videl - teda zatiaľ 4 ks. Ten jav sa mierne mení, či sa letí po alebo proti vetru, a podobne. Tiež závisí od nastavenia serv predných motorov (to som zistil empiricky), ale v podstate sa tomu javu nedá vyhnúť a tiež som si na to zvykol. Mám informáciu, že už je na svete nový firmvér do riadiacej jednotky, ktorý to odstraňuje, ale nikde na Nete sa mi nepodarilo nájsť o tom relevantnú info ako to preprogramovať.
Odpoveď | 2017-08-28 15:29:25
Keď som osadil prijímač AR636 do SLICK480, tak som zháňal nastavenia pre stabilizačný systém. Malo to fungovať tak, že flash-nem súbor do prijímača. Samozrejme súbor nebol nikde dostupný a tie čo tam boli na stiahnutie, mali inú koncovku. Tak mi dávali všelijaké duchaplné rady, že mám premenovať koncovku atp. Samozrejme to nefungovalo. Nakoniec som sa dopátral k chlapíkovi menom Kent priamo z HorizonHobby a ten mi poslal presné parametre a manuálne som to potom nastavil v prijímači a vysielači. Ozýval sa z adresy productsupport@horizonhobby.com. V kópii komunikácie boli ešte tieto adresy: s.wilhemi@horizonhobby.com a airware@horizonhobby.com. Možno by stálo za to osloviť ich. Inak som mal pocit, že v tej firme ľavá ruka netuší, čo robí pravá...8-|
Odpoveď | 2017-08-29 11:36:53 | Príspevok upravený: 2017-08-29 11:38:42
Pridaj komentár
Meno
Web
Mail
Kontrola Zadajte číslo päť
Text

:-)
:-D
:-(
|-/
:-[]
;-)
8-|
8-o
Tučné | Podrazené | Kurzíva  | zdroják | odkaz
  • Pre odoslanie správy môžete aj použiť klávesovoú skratku Alt+S. (Podporujú len niektoré prehliadače)
  • HTML znaky budú prevedené na entity.
  • Vyjadrujte sa tu ako doma, aby sme vedeli ako to u Vás vypadá.
  • Odkazy začínajúce http:// budú automaticky prevedené na odkazy , nepoužívajte však v jednom príspevku viac ako 3 - to robia len spam roboti:-)
správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 26051.34 kb