Don't understand? Use Google Translator (click on the flag):

Vítame Ťa

Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty

Poměrně často tu referuji o zajímavé RC elektronice, která je k dostání na populárním čínském eshopu Banggood.

Za poslední rok se jí tam urodilo tolik, že sotva stíhám sledovat, natož o tom psát.

Jednou z mnoha relativně čerstvých novinek je osmikanálový AFHDS přijímač, nabízený pod plným názvem DasMikro 8 Channel AFHDS Surface Receiver For FlySky GT3B GT3C Transmitter.

Jak už z názvu vyplývá, přijímač je určen pro vysílačky FlySky (Turnigy i6, i10) s přenosovým systémem AFHDS.

Autor: Michal Nováček

Komentáre: 0 | Kategórie: Elektronika | 17. 12. 2017, 16:56 | Prečítané: 4055x
Keď sme po lietaní na Ďateline za zhoršenej viditeľnosti zverejnili článok „Lietanie len pre „bystrozrakých““, tak už vtedy sme boli rozhodnutí, že s osvetlením Skippera bude treba niečo urobiť.

Keď sme druhý deň boli za ešte horšej viditeľnosti lietať s modelom Convergence, ktorý bol ako prvý vybavený „Tuctovým“ pozičným osvetlením - teda osvetlením s „protisvetlami“, tak sme hneď vedeli, že takto budeme musieť upraviť aj Skippera.

No a hneď nasledujúci deň sme to aj zrealizovali a boli sme na Ďateline uskutočniť „porovnávacie“ lety.

A dnes prinášame výsledky porovnania.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Lietanie | 11. 12. 2017, 18:22 | Prečítané: 4849x
V nedeľu (3.12.2017) som dokončil realizáciu mojich Vyhrievaných topánok (bot) a ako v závere článku konštatujem, hneď „zatepla“ som bol ich prínos pre modelárovu pohodu na Ďateline overiť.

Aj som spomenul, že som lietal so Skipperom, ale nič bližšie som k lietaniu neuviedol. Že sa vyhrievané topánky osvedčili, to je jasné, ale dnes by som sa chcel zmieniť skôr o samotnom lietaní.

To preto, že podmienky na lietanie boli, ako sa hovorí, „na hrane“.

Ale v konečnom dôsledku je tento článok (a priložené videá) ukážkou významu výkonného pozičného osvetlenia modelu a tiež zdôvodnením, prečo najradšej lietame pred zotmením.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Lietanie | 5. 12. 2017, 16:52 | Prečítané: 5767x
Na začiatku tohto roku som si (našťastie len tak potichu) povedal, že mám modelov dosť, že si teda (v roku 2017) už žiadny nekúpim, nepostavím, či inak nezaobstarám.

Morálnu „silu“ mi navyše dodávala skutočnosť, že aj naša PC Telemetria bola pôvodne koncipovaná na max. 16 modelov, pričom Trans(V)TOL bol zavŕšením tejto „série“.

Lenže … Ako sme už dávnejšie spomínali, nie je dobré si dávať akékoľvek podobné predsavzatia, pretože modelár má nutkavú potrebu ich neustále porušovať.

A tak keď som koncom leta videl, ako Miroslav „šantí“ so svojim novým modelom – Convergence, bolo rozhodnuté.

A hneď som aj začal premýšľať nad úpravami softvéru našej PC Telemetrie, teda nad „sériou 32“.

autor: Janko O.

Komentáre: 3 | Kategórie: Stavba modelov | 27. 11. 2017, 17:23 | Prečítané: 6182x
Zrealizovať Katapult a bezproblémovo z neho štartovať modely, ktoré sme inak bezpečne štartovať nedokázali, sme sami pre seba nazvali: Nápad (alebo čin) roka 2017.

Toto sa týka hlavne modelov s veľkým plošným zaťažením a teda vysokou „štartovacou“ rýchlosťou (Black Sabbath), ale aj veľkých a teda ťažkých modelov (Mirage), kde ľudská ruka nedokáže modelu udeliť dostatočnú rýchlosť.

Ale potom sme chceli „gumový“ štart vyskúšať aj bez „rampy“, teda tak, aby veľký model (napr. 3,5-metrový Blizzard) mohol odštartovať priamo zo zeme – z krátko strihanej trávy.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Lietanie | 18. 11. 2017, 11:07 | Prečítané: 4504x
Náš modelársky kolega Peter D. z Bratislavy predáva v nadpise spomínaný torpédový čln.

Dôvod je jednoduchý: Peter už má svoje roky a náhle a trvalé zhoršenie jeho zdravotného stavu mu už nedovolí, aby rozostavaný model dokončil, no hlavne aby s ním šiel na vodu.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 7. 11. 2017, 17:16 | Prečítané: 3906x
Zase nejaká „šifra“?!

Nie, nie. To nie je šifra, to je skratka. PPL znamená: Private Pilot Licence, ľudovo povedané: pilotný preukaz.

A kto ho získal? Nuž, len „toť“ pred nedávnom: náš kamarát a modelársky kolega Roman M..

A tie Donovaly?

Zase v tom majú „prsty“ Migovci (a ako obvykle aj náš ďalší kamarát a modelársky kolega: „Laky“).

Tak ako to títo traja majú vo zvyku, opäť si na jeseň boli (extrémne) zalietať na Donovaloch.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Lietanie | 3. 11. 2017, 10:06 | Prečítané: 3706x
Nie je žiadnym tajomstvom, že pomerne často chodíme lietať sami. Väčšinou totiž potrebujeme otestovať nejaké technické riešenie, vylepšenie, či technickú „vychytávku“.

A na takéto príležitosti je potrebné plné sústredenie a kľud.

Ale občas by sa nejaký „asistent“ zišiel. Nie len preto aby pomohol, ale niekedy už len jeho rozvážny a ukľudňujúci hlas stačí na to, aby sa osamelý pilot cítil lepšie.

V tomto prípade pod pojmom asistent rozumieme opäť nejaký technický systém, ktorý s pilotom počas letu nejakým spôsobom „kooperuje“ a tým mu uľahčuje život.

My medzi modelárske asistenčné systémy radíme Letový stabilizátor a v podstate aj telemetriu s hlasovým výstupom.

autor: Janko O.

Komentáre: 8 | Kategórie: Lietanie | 29. 10. 2017, 12:07 | Prečítané: 4918x
"Čítal som vaše články v Akademii letectví. V čísle 12/2009 sú navrhnuté modely, do ktorých je treba pridať balast, aby dosiahli tie správne výkony. Chcem sa opýtať, či by namiesto balastu nebolo lepšie postaviť ťažšie krídlo alebo trup alebo oboje." J.D.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 4 | Kategórie: Stavba modelov | 17. 10. 2017, 08:57 | Prečítané: 9249x
Uplynulý víkend (+ pondelok) bol Miroslav (mior) tu – v BB.

Nie na to, aby si váľal „šunky“, ale na to, aby si pekne vysúkal rukávy a spoločne so svojimi bratmi (teda Milanom a mnou) odviedol kus poctivej práce na poli modelárstva.

Po drobných úpravách sme hodlali (druhý-krát) dostať do vzduchu Milanovho 4,2-metrového Blaníka a odskúšať „gumové“ štarty Miroslavovho 3,5-metrového Blizarda.

Miroslav nám tiež chcel predviesť svoje Dvojfázové cevaro osvetlenie a ja som zas hodlal Miroslavovho ťažkotonážneho Herculesa využiť na overenie funkčnosti MDL (MultiDot Lasera) čoby núdzového pozičného osvetlenia modelov.

autor: Janko O.

Komentáre: 3 | Kategórie: Lietanie | 3. 10. 2017, 17:05 | Prečítané: 4618x
« 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 »

správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 40790.38 kb