Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty
Navzdory hlbokému opovrhnutiu mnohých modelárskych kolegov, viacerí vlastníme modely z polystyrénu, EPP, Elaporu alebo z Depronu.
Medzi nedostatky týchto materiálov patrí citlivosť na poškodenie povrchu. autor: Janko O. |
Stavebnica je od firmy Maxford USA. Rozpätie 2540 mm (100 palcov). Model je vo farbách Blue Angels, prezývaný Fat Albert.
Popis a foto v článku! pridal: mior |
Myslím, že modely nemeckej firmy Multiplex sú pre nás s bratom akousi "srdečnou" záležitosťou.
V spomienkach navždy zostane legendárny Easy Star, obaja nedáme dopustiť na Easy Glidera, Miroslav na Lysici do výšok vyháňa Cularisa a v Podolí preháňa Mini Maga, no a keď sme zatúžili po niečom viac-motorovom, padla voľba na Twin Stara II. autor: Janko O. |
Tak, ako sme už v predchádzajúcich článkoch o Blaníkoch spomenuli, aj Milanov 4,2 metrový Blaník (stavebnica od firmy E-Flite) prešiel motorizáciou.
Preto nás samozrejme zaujímalo, ako to robia iní: ako svojho 2,7m Blaníka „omotorovala“ firma Black Horse, ale najmä, ako svojho 4,2 metrového Blaníka „omotoroval“ náš kamarát a menovec Roman Oravec. autor: Janko O. |
Náš kolega modelár Milan Živčic (živomi) z Nemšovej okrem toho, že vyrába nádherné podvozkové nohy na hodinkovom sústruhu (také pekné, odpružené) tak aj rád experimentuje s modelmi. A keďže nedávno zalietal model Mentor od Multiplexu a zrovna napadlo dostatok snehu, "prezul" Mentora do urobených lyží.
pridal: mior foto a video: živomi |
Náš kamarát Ľubo Roziak nám poslal odkaz na zaujímavé video.
Je to nádherná štúdia toho, ako príroda dokáže vybaviť vtákov oveľa dokonalejšími, v priebehu letu sa samo-meniacimi profilmi krídiel. Autori to skúšali aplikovať na model. A hľa. Ono to fungovalo.
pripravili: Ľubo Roziak a Janko O. |
My teda modely vrtuľníkov nejako „nemusíme“, ale toto je predsa len niečo iné.
Nie je to úplne klasický vrtuľník a nie je to ani (pre niektorých) „klasické“ lietanie s modelom vrtuľníka à la „splašené motyky“. V Čechách sa niekedy výstižne (a tak trochu aj roztomilo) hovorí, že pilot ten model neriadi, on ho vodí. A tak si pozrite, ako ladne a elegantne sa dá vodiť model dvojrotorového vrtuľníka Boeing Vertol KV-107. pripravil: Janko O. |
Tak toto boli Duškove slová po tom, čo v nedeľu polietal s jeho novým strojom - FunJetom od Multiplexu. To je model, ktorý s tlačnou vrtuľou dosahuje vysokých rýchlostí, podľa informácií z Googla vraj až 270 km/h. Bohužiaľ sme v ňom nemali rýchlomer, a tak to nemôžeme úplne overiť, ale aj tak tento stroj lieta diabolsky rýchlo. To sa nakoniec môžete presvedčiť sami z priloženého videa.
pridal: mior |
Že sa nedarí pristáť ani pilotom turbínových modelov svedčí táto ukážka letu modelu F-18.
Pozri si video.
pridal: mior |
...demonštrácia opodstatnenia sledovania priebehu nabíjania.
autor: Vladimír Perešíni alias vpershing pridal: mior |