Don't understand? Use Google Translator (click on the flag):

Vítame Ťa

Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty

Pokračujeme v naší škole létání s RC letadly a dnes konečně nastává den D.

Jde se do vzduchu a tak se podíváme, jak startovat.

Hurá, jde se do vzduchu.

Trošku své nadšení ale kroťte, ať váš první let není taky poslední.

autor: Dr.LuckyLuke

pripravil: Janko O.

Komentáre: 1 | Kategórie: Iné | 1. 5. 2018, 17:16 | Prečítané: 3435x
Vyzerá to, že teraz máme tzv. „zalietavacie“ obdobie.

Bude to tým, že počas „dlhých zimných večerov“ sme si modely zaobstarali a pripravovali a keď „vypukla“ jar, začali sme ich zalietavať.

Takže po Miroslavovom Lear Jete LJ-45 od firmy Airline, to bol Milanov Messerschmitt Me-262 Schwalbe od firmy Dynam, no a teraz prišiel na rad Milanov P-51 Mustang Big Beautyful Doll, vyrobený firmou FMS.

Všetky tieto modely majú podvozky, ale keby len to, oni majú podvozky zaťahovacie.

A v tom bol najväčší problém.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Lietanie | 29. 4. 2018, 18:35 | Prečítané: 292x
Takmer pred tromi týždňami sme priniesli prvú časť seriálu (ani nevieme koľko bude mať častí) o dokončení stavby dvojmetrového modelu lietadla C-130 Hercules.

Keďže sme sa do dokončenia pustili po deviatich rokoch od zakúpenia výrezov, tak sme úvodný článok nazvali: „Dvojmetrový C-130 Hercules: 9 rokov v Tibete“.

18 dní uplynulo a my sme sa o pokračovaní stavby nijako nezmieňovali: návštevníkom našej web-stránky by sa dokonca mohlo zdať, že sme nerobili nič iné, len sme zalietavali stále nejaké iné nové (hlavne Milanove) modely.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 3 | Kategórie: Stavba modelov | 26. 4. 2018, 18:08 | Prečítané: 265x
Pred vyše týždňom (16.4.2018) sme uverejnili článok „Víkend dvojdúchadlových (2 x EDF) modelov“.

V ňom sa píše, že sme mali v pláne zalietať dva dvoj-dúchadlové (2 x EDF) modely: Miroslavov LearJet LJ-45 a Milanov Messerschmitt Me-262 Schwalbe (lastovička).

S LearJetom prakticky neboli problémy, avšak Messerdchmitta sme nezaliatali. Dalo by sa povedať, že z technických a konštrukčných príčin.

Messerschmitt pri tom utrpel nejaké drobné šrámy: poškodenú prednú podvozkovú nohu a škrabance.

No teraz – po týždni – už Schwalbe lieta ako z partesu.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Lietanie | 24. 4. 2018, 15:18 | Prečítané: 317x
Začalo sa to tak „nevinne“, asi pred jeden a pol rokom (začiatkom januára 2017), keď sme uviedli článok s názvom „Vetroň sa dá motorizovať aj inak“.

Zaujal nás spôsob, akým francúzsky modelár Gerry „omotoroval“ 8-metrový vetroň ASH-25: dva motory so sklápacími vrtuľami v tlačnom usporiadaní, umiestnené nad odtokovými hranami krídiel, blízko trupu.

Toto riešenie nás natoľko „oslovilo“, že po nejakom čase sme sa rozhodli rovnakým spôsobom motorizovať aj Milanov 4-metrový model vetroňa DG-808S Competition.

Urobili sme zopár výpočtov, nejaké simulácie na počítači a pustili sme sa do toho.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Denník | 22. 4. 2018, 10:47 | Prečítané: 328x
Možno si teraz niekto povie: Prečo by som mal kalibrovať svoju (starú - dobrú) nabíjačku?

No povedzme si rovno: Novú nabíjačku väčšinou kalibrovať netreba, tú nedávno kalibroval jej výrobca.

Lenže, súčiastky starnú a menia svoje hodnoty a parametre.

A čínske súčiastky akoby starli akosi rýchlejšie, ako súčiastky renomovaných výrobcov.

To nám verte: s tým máme svoje skúsenosti!

autor: Janko O.

Komentáre: 5 | Kategórie: Drobné nápady | 19. 4. 2018, 11:07 | Prečítané: 1387x
Uplynulý víkend (14. a 15.4.2018) sme mali v pláne zalietať dva dvojdúchadlové modely: Miroslavov LearJet-45 od firmy Airline a Milanov Messerschmitt Me-262 Schwalbe (lastovička (vlaštovka)) od firmy Dynam.

Ale viete ako sa hovorí: „Ak chceš Boha rozosmiať, povedz mu o svojich plánoch.“

Hoci nám počasie prialo, tak napokon sme v sobotu pred večerom zalietali len jeden model – Miroslavov LearJet LJ-45.

A máme z toho niekoľko krátkych videí.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 1 | Kategórie: Lietanie | 16. 4. 2018, 13:00 | Prečítané: 484x
Len pred pár dňami sme "refrešovali" článok o neobvyklom motorizovaní vetroňa ASH-25 a naraz je tu druhá časť.

Dôvodom je to, že autor videí z prvej časti ich z YouTube odstránil a my sme tieto videá už nenašli.

Avšak včera dal do kometrárov k tomu článku náš český modelársky kolega "Honza" odkazy na videá aj na obrázky o motorizácii tohto modelu.

Máme však dojem, že sú to iné videá, pretože pilotom už nie je Gerry (za asistencie svojho vnuka), ale niekto iný.

To však nič nemení na tom, že je to stále ten istý netypický spôsob motorizácie vetroňa, ktorým sme sa nechali inšpirovať aj my v prípade nášho DG-808s Competition.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Pohony | 12. 4. 2018, 09:48 | Prečítané: 435x
Použili sme parafrázu na klasickú „šejkspírovskú“ otázku, napriek tomu, že tí čo čítajú naše web-stránky vedia, že v tomto máme absolútne jasno.

Chceme vám to dokázať na porovnateľných „podvečerných“ podmienkach, na modeloch štartujúcich a pristávajúcich na vode, že mať model osvetlený, má naozaj zmysel.

pripravil: Janko O.

video: Mirka Mirina O.

Komentáre: 2 | Kategórie: Lietanie | 10. 4. 2018, 18:39 | Prečítané: 1144x
Opäť jeden taký (zdanlivo) nejasný a chaotický nadpis.

No pozorní návštevníci našej web-stránky už zmienku o Tibete v našich článkoch zaregistrovali.

Bolo to v súvislosti so stavebnicou vetroňa Harmony, ktorá po zakúpení ležala 7 rokov na skrini, kým sa dočkala dokončenia. Tomu obdobiu sme (inšpirovaní známym filmom) dali meno: Sedem rokov v Tibete.

No teraz sme svoj rekord prekonali: EPP výrezy dvojmetrového - štvormotorového modelu C-130 Hercules však na svoju chvíľu čakali viac ako 9 rokov. A tak sme (v duchu tradície) aj toto nazvali, ako inak: Deväť rokov v Tibete.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Stavba modelov | 8. 4. 2018, 17:30 | Prečítané: 338x
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 28166.81 kb