Don't understand? Use Google Translator (click on the flag):

Vítame Ťa

Tento web priateľov realistického RC lietania má za cieľ združovať tých leteckých modelárov, pre ktorých je lietanie radosťou, koníčkom alebo útechou. Táto stránka nechce byť prostým zoznamom modelárskych aktivít a zážitkov. Jej cieľom je hľadať a objavovať dôvody prečo a ako modely fungujú. Klásť otázky a nachádzať odpovede z oblasti elektroniky, mechaniky a aerodynamiky . Na tomto webe môžeš nájsť rôzne články a návody, ktoré Ti môžu pomôcť pri riešení modelárskych problémov. Tu si môžeš vymieňať názory s ľuďmi, podobne "postihnutými" ako si Ty

Plachtenie (s modelom) na svahu je úžasné. Len to musí byť dobrý svah (a dobrý vietor z dobrého smeru).

Ak čokoľvek z toho nie je dosť dobré, tak si to plachtenie neužívate, ale sa skôr trápite.

Akosi samozrejme sa predpokladá, že plachtiť sa dá (alebo má) len s vetroňom.

Ale keď je to naozaj dobrý svah, fúka naozaj dobrý vietor a má naozaj dobrý smer, tak sa dá plachtiť aj s modelom prúdového lietadla. A motor v ňom vôbec byť nemusí.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 1 | Kategórie: Lietanie | 4. 4. 2018, 12:33 | Prečítané: 1645x
V (predchádzajúcom) článku: „Vetroň sa dá motorizovať aj inak“ sme spomenuli, že pred vyše rokom sme sa francúzskym modelárom Gerrym nechali inšpirovať a Milanovo (druhé) DéGéčko (4-metrový vetroň DG-808S Competition) sme "omotorovali" rovnakým spôsobom.

A v poslednej vete sme uviedli že, podoba medzi Gerryho ASH-25 a našim DG-808S Competition je neuveriteľná.

Preto sme titulný obrázok dnešného článku úmyselne upravili tak, aby to bolo už na prvý pohľad zrejmé.

…........................

Okrem toho: v dnešnom článku sa zmienime o definitívnej podobe palubnej inštalácie, o vyvážení modelu, ukážeme zopár detailov pohonných jednotiek nášho „DéGéčka“ a záver bude venovaný dizajnovej úprave tohto nevšedne vyzerajúceho vetroňa.

A keďže toto je záverečná časť minisérie, tak skonštatujeme, že model DG-808s Competition je kompletne opravený a upravený a teda pripravený na štart.

autor: Janko O.

Komentáre: 6 | Kategórie: Stavba modelov | 1. 4. 2018, 10:15 | Prečítané: 472x
(Pôvodný článok s novým záverom.)

Francúzsky modelár s prezývkou Gerry (inak seriózny pán v rokoch) je veľký výmyselník a súčasne perfekcionalista.

Svoj model vetroňa ASH-25 v mierke 1:3 vybavil štyrmi kamerami Mobius, aerodynamickými brzdami, otáčaním hlavy pilota, ale hlavne ho dosť nekonvenčne motorizoval.

Nad odtokové hrany krídla, blízko trupu, namontoval pekné gondoly, ktoré osadil elektromotormi so sklápacími vrtuľami.

Takto vyriešil problém bezproblémového štartu modelu zo zeme bez potreby rôznych vlekov, navijákov, vozíkov, katapultov, „gumicukov“ a pod.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 6 | Kategórie: Pohony | 29. 3. 2018, 10:10 | Prečítané: 1926x
Keď sa Fénix blížil do finále, poťažkali sme si, že so všetkým môžeme byť jakš-takš spokojní, ale s kabínou veru nie.

Vyrobili sme si - takú „hranatú“, v rámci našich možností, ale tajne sme túžili po takej tej peknej oblej „bubline“.

Až požiar Miroslavovho Vipera nám vnukol myšlienku: „A takáto by sa na to nedala použiť?“

A tak sa Fénix napokon dočkal aj oblej kabíny.

autor: Janko O.

Komentáre: 4 | Kategórie: Stavba modelov | 27. 3. 2018, 10:59 | Prečítané: 372x
Samozrejme máme na mysli batériu s čo najväčšou kapacitou, aby koptéra lietala čo najdlhšie.

A keďže medzi rozmermi batérie, jej hmotnosťou a jej (energetickou) kapacitou je dosť tesný vzťah, tak je jedno, či sa budeme pýtať na rozmery batérie, na jej váhu, či na jej kapacitu.

A tiež nám bude záležať na tom, aby s takýmto nákladom koptéra aj lietala.

autor: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Pohony | 26. 3. 2018, 08:45 | Prečítané: 1158x
Novozélandský modelár s prezývkou RunCam Ron je veľký výmyselník.

Okrem vymýšľania rôznych „nerozbitných“ modelov si jedného dňa zaumienil, že si chce aspoň na „staré kolená“ splniť sen - riadiť skutočné lietadlo.

Vzhľadom na jeho vek to však zrejme nepripadalo do úvahy a tak si povedal, že bude teda riadiť síce len modely, ale štýlom akým sa riadia skutočné „dospelé“ lietadlá.

A tak za pár hodín „zbúchal“ niečo ako pilotovu sedačku so všetkými „pákami“, ktoré na riadenie modelu potrebuje.

To stojí za pozretie!

pripravil: Janko O.

Komentáre: 5 | Kategórie: Iné | 23. 3. 2018, 09:15 | Prečítané: 1708x
Jak si zkontrolovat letadlo před každým letem?

Před každým letem je dobré zkontrolovat stav modelu a ujistit se, že je vše v pořádku.

Nejdůležitější je kontrola před prvním letem dne, ale neměli byste ji zanedbávat ani mezi jednotlivými lety, například po výměně baterie.

Stačí třeba jen trošku nešetrné přistání a hned se nějaký ten konektor může uvolnit.

autor: Dr.LuckyLuke

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Iné | 20. 3. 2018, 09:09 | Prečítané: 3274x
Na napájanie palubnej inštalácie v našich modeloch čoraz častejšie používame UBECy, čiže spínané BECy v samostatnom vyhotovení - čiže nie ako súčasť regulátora (ESC).

Hlavným dôvodom je bezpečnosť – spoľahlivosť napájania komponentov modelu, obzvlášť pri použití dvoch UBECov a zlúčení ich výstupných napätí pomocou dvojitej Schottkyho diódy.

Spínané BECy, či už ako UBECy alebo SBECy (ako súčasť regulátora), majú totiž voči lineárnym BECom výhodu (väčšinou) vo vyššej prúdovej zaťažiteľnosti, ale hlavne v tom, že sa oveľa menej hrejú, takže zvýšený prúdový odber zvládajú dlhodobejšie.

autor: Janko O.

Komentáre: 5 | Kategórie: Elektronika | 18. 3. 2018, 13:29 | Prečítané: 438x
Jako univerzální nabíječku tužkových článků používám již třetím rokem typ Nitecore Digicharger D4; podobných nabíječek je v prodeji celá řada.

Poslední dobou jsou poměrně populární nabíječky od čínské firmy ISDT.

Novinka ISDT C4 je zajímavá nejen barevným LCD diplejem s množstvím zobrazených údajů, ale i kompaktním provedením s poněkud netradičním řešením nabíjecích slotů.

autor: Michal Nováček

pripravil: Janko O.

Komentáre: 0 | Kategórie: Elektronika | 16. 3. 2018, 09:56 | Prečítané: 410x
Modelárska komunita je dosť konzervatívna (nechceli sme použiť výraz „staromódna“).

Už desaťročia majú modelári zažité, že svoje modely riadia pomocou RC súprav kniplami.

Ledva - ledva tolerujú, že vysielače sú buď tzv. „palcové“, prípadne „pultové“.

Ďalšia „rozmanitosť“ je už nežiadúca.

A ak sa niekto aj o nejakú „inakosť“ pokúsi, tak nech sa pripraví, že bude (v lepšom prípade) na smiech.

Ale skôr za idiota, tak ako to svojho času múdro vystihol Larry Ellison.

pripravil: Janko O.

Komentáre: 3 | Kategórie: Iné | 13. 3. 2018, 18:47 | Prečítané: 1209x
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 »

správca | ICQ-Vaše ICQ | Podpora miniRS | Styl LazyDays | Sk preklad by beekeeper | Veľkosť databázy: 28166.81 kb